7 e-commerce faktov, ktoré vás dostanú

Kategórie
 
 
 
 
 

7 e-commerce faktov, ktoré vás dostanú

Pohybujete sa vo svete e-commerce a myslíte si, že ho máte zmáknutý? Poďte si spolu s nami overiť vaše vedomosti. Kedy vznikol internetový predaj? Ako sa odvtedy zmenil svet e-shopov? Tieto čísla vás presvedčia urobiť radikálne zmeny vo vašom biznise. A pozrieme sa aj do budúcnosti.

1. Vedeli ste, že základy e-commerce boli položené už pred 40 rokmi? 

Michael Aldrich je ten, ktorého môžeme považovať za najväčšieho hrdinu e-commerce. V roku 1979 v Spojenom Kráľovstve pripojil upravenú domácu televíziu cez telefónnu linku k počítaču na spracovanie transakcií v reálnom čase. Tým vytvoril základy systému spracovania online transakcií. Samotný pojem e-commerce vznikol neskôr, avšak práve tento systém medzi spotrebiteľom a podnikom bol prvý svojho druhu.

 

2. Vedeli ste, že prvá online objednávka vo svete bola vytvorená v roku 1994?

Pizza Hut, ako jedna z prvých firiem, začala pred 25 rokmi ponúkať možnosť online objednávky na ich webovej stránke. Áno, bolo to v roku 1994, keď sme na Slovensku o niečom takom ani nesnívali. Pre porovnanie - u nás v tom roku vznikla prvá web stránka Ústavu automatizácie a komunikácie v Banskej Bystrici. Išlo o jednostránkový web, kde bolo napísané: „Toto je stránka UAKOMu v Banskej Bystrici.“ Obsahovala zopár položiek a odkazov. Pre zachovanie vášho zdravého estetického cítenia, sme screenshoty nevložili do textu.  

 

3. Vedeli ste, že pri povinnej registrácií opustí váš e‑shop až 20% zákazníkov?

Úspešnosť vášho e-shopu ovplyvňuje aj (ne)povinnosť registrácie pri nákupe. V internetových obchodoch, kde je registrácia pri nákupe povinná, až 20% zákazníkov opúšťa web a uprednostní konkurenciu. Ak váhate, či zrušiť vašu povinnú registráciu, teraz je určite ten správny čas. :)

 

4. Vedeli ste, že až 44 % zákazníkov opustí košík pri zistení, že doprava je spoplatnená?

Čo je zadarmo, to sa počíta. To isté platí aj pri doručení objednávok. Väčšina nakupujúcich hľadá dopravu zdarma. Až 44 % potenciálnych zákazníkov odstráni tovar z košíka pri zistení, že za dopravu je potrebné priplatiť. Váhate nad jej zavedením? Nemusíte. Môžete si ju vyskúšať vďaka Heureke, ktorá usporadúva Dni dopravy zdarma. Akcia prebieha v novembri, počas troch dní. Ak sa vám nechce čakať, vyskúšajte buď zavedenie jedného spôsobu dopravy zdarma (napr. osobný odber), alebo dopravu zdarma nad určitú sumu (napr. nákup nad 40 €). Uvidíte, ako zareagujú zákazníci.

 

5. Vedeli ste, že platí jednoduchá rovnica: nemám responzivitu = strácam zákazníkov?

Zdá sa vám zbytočné priplácať si za responzivitu vášho existujúceho e-shopu? Chyba! Viac ako 67 % ľudí uprednostňuje použitie telefónov na online nákup pred počítačmi či tabletmi. Na Slovensku sa to síce oneskorene, ale predsa, uberá podobným smerom. Práve preto sa množstvo tvorcov web stránok riadi princípom mobile-first. Možno ste o ňom už počuli. Užívateľské rozhranie na mobile je teda rovnako dôležité ako na desktope, ak nie dôležitejšie.

 

6. Vedeli ste, že m-commerce preberá moc?

Už ste to asi tušili. Smartfóny sa stávajú poprednými zariadeniami, ktoré používame pri online nákupe. Mobile-commerce považujeme za jeden z posledných trendov e-commerce a pomaly nad ním preberá nadvládu. Investovať do vývoja mobilných aplikácií za účelom zvýšenia konverzií sa teda určite oplatí. Idete do toho?

 

7. Vedeli ste, že chatboty sú budúcnosťou vašej zákazníckej podpory?

No a konečne cestujeme aj do budúcnosti. Alebo že by už bola tu? Chatbot vďaka svojej simulovanej komunikácii dokáže nahradiť až 70 % výmeny informácií so zákazníkom, ktorú by inak musela riešiť vaša zákaznícka podpora. Zákazník zároveň nie je časovo obmedzený, dostane odpoveď kedykoľvek potrebuje. I o polnoci. Preto môže v podstate nakupovať 24/7 ⇒ čas chatboty sú peniaze. Zapojíte sa do našej výzvy? Zadovážte si aj vy “chatbotíka” do 21.4.2020, čo je Svetový deň kreativity a inovácie. ;) 

 

BONUS: Vedeli ste, že byť trpezlivým sa oplatí? Alebo 8 rokov bez zisku nič neznamená?

Amazon poznáme všetci. Obrovský a úspešný internetový obchod. Vznikli v roku 1995, no na začiatku fungovania to s nimi nebolo také ružové, ako by sa vám mohlo zdať. Prvý zisk zaznamenali až po 8 rokoch od ich fungovania, t.j. v roku 2003. Časom sa vyšplhali do takých výšin, že od júna 2012 bola priemerná hodnota objednávky 47,31 USD. Pôsobivé, že?

 

Ak máte pochybnosti, či je e-shop vhodný smer pre váš biznis, máme pre vás dobrú správu! E‑commerce je jednou z najrýchlejšie rastúcou oblasťou. Máte teda veľkú šancu uspieť. Ak sa vám to ešte nepodarilo, nezúfajte. Ako ste sa mohli dočítať, aj Amazon mal na začiatku svojej kariérnej dráhy dlhšie obdobie sucha.

Prekvapilo vás niečo? Alebo sme vás inšpirovali k tomu, aby ste niečo zaviedli do praxe? :)
 

Zdroje obrázkov: www.freepik.com a www.unsplash.com

 
 
 
Newsletter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia