Kategórie
 
 
 
 
 

Ivan Cingel: Ako prepojiť kamennú predajňu s e‑shopom

Ivan Cingel: Ako prepojiť kamennú predajňu s e‑shopom

Potrebujete zladiť e-shop s kamennou predajňou? Alebo máte predajní stále viac a nie ste si istý, ako odkomunikovať napr. dostupnosť tovaru v predajniach a v e-shope? Na konkrétnych príkladoch vám ukážem, ako zosynchronizovať váš e-shop s kamennou predajňou alebo showroomom.

V rôznych diskusiách podnikatelia často rozoberajú, či je efektívne k e-shopu spraviť kamennú predajňu, showroom alebo len odberné miesto. Samozrejme, záleží na odvetví, v ktorom pôsobíte, a nie každý si môže dovoliť kamennú predajňu alebo ukážkový showroom. Okrem finančnej náročnosti a nedostatku pracovnej sily na trhu je komplikované aj prípadné technické prepojenie s e-shopom. Ten je zo začiatku finančne dostupnejší a veľa podnikateľov začína práve s ním a vo svojej garáži.
 
V tejto dobe sa ale čoraz častejšie stretávame s tým, že e-shopy otvárajú kamenné predajne a spájajú ich so svojimi skladovými priestormi. Prípadne stavajú svoje vlastné dizajnovo vychytané showroomy aj z investičného hľadiska.
 
Ak už konkrétny e-shop investuje nemalé prostriedky do kamennej predajne alebo showroomu, chce posilniť svoju pozíciu na trhu a, samozrejme, aj svoje predaje. Okrem toho ide aj o určitú prestíž medzi konkurenciou. Ako ale zvýšiť celkové CX (customer experience) pri kombinácii kamennej predajne a e-shopu? Zákazníci predsa nerozlišujú, že sú práve v kamennej predajni alebo v e-shope - oni nakupujú od vašej spoločnosti alebo značky a symbióza vašich predajných kanálov je pre nich prirodzená.
 
Existujú 3 základné prístupy k prepojeniu kamennej predajne s e-shopom:
 

 

1. Žiadne prepojenie.

E-shop funguje samostatne z vlastného centrálneho skladu. Kamenná predajňa predáva to, čo má vystavené a nijako nereflektuje udalosti z e-shopu. Každý predajný kanál má teda vlastný “život” a pre zákazníkov je často nepochopiteľné, že kamenná predajňa s e-shopom nie je prepojená. CX v tomto prípade výrazne klesá hlavne u mladšej digitálnej generácie.

 

2. Kamenná predajňa ako odberné miesto.

V e-shope je možné vykonať objednávku akéhokoľvek tovaru s vyzdvihnutím na ktorejkoľvek kamennej predajni. Zákazníci ocenia možnosť si tovar pozrieť a vyskúšať.  Šikovný predajca pritom môže predať hotovému zákazníkovi aj doplnkový tovar alebo alternatívu. Týmto spôsobom naučíte zákazníkov chodiť do svojich predajní a odborným upsellom môžete zvýšiť celkovú hodnotu konkrétnej objednávky. A čo objednávky s osobným odberom vs. rezervácie tovaru v predajniach? O tom vám tiež prezradím viac na prednáške.

 

3. Dokonalá symbióza kamennej predajne a e-shopu.

Ide o najzložitejší, ale zároveň aj najprofesionálnejší prístup, kedy je prepojené celé zákaznícke konto napr. aj s vernostnou kartou. Zákazník si vie online v e-shope skontrolovať, či sú konkrétne produkty v konkrétnej predajni. A keď príde do kamennej predajne, preukáže sa svojou vernostnou kartou a môže tak využívať všetky výhody ako v e-shope. Zákazníci vnímajú viac vašu firmu alebo značku, ako to, kde nakupujú. Celkové CX výrazne stúpa a s tým ruka v ruke aj spokojnosť zákazníkov a vaše predaje.
 

Samozrejme, všetko závisí od sortimentu a odvetvia, v ktorom podnikáte. Nie všade sa dá dosiahnuť dokonalá symbióza. Avšak zákazníci ocenia vašu snahu, pokiaľ ju konkurencia vôbec nemá. Mladšia digitálna generácia začína čoraz viac pozerať na kvalitu ako kvantitu.
 
Detailnejšie a na konkrétnych príkladoch vám o jednotlivých prístupoch a spôsoboch prepojení kamenných predajní s e-shopom porozprávam na prednáške. Máte sa na čo tešiť! :)

 

Ivan Cingel
www.creativesites.sk
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia