Často pre e-shopy riešim až vesmírne požiadavky

Kategórie
 
 
 
 
 

Často pre e-shopy riešim až vesmírne požiadavky

18.04.2018

IT projektový manažér Ivan Cingel za niekoľko rokov získal rozsiahle znalosti v oblasti ecommerce. Ako? Pretože každý deň rieši požiadavky eshopov od výmyslu sveta. A vždy musí nájsť cestu, ako ich technicky zrealizovať. Prečítajte si, čo vám odporúča.

Ako ste sa dostali k projektovému manažmentu a do CreativeSites?

Vždy som inklinoval k informačným technológiám, no programátor som nechcel byť, lebo stráviť celý život za PC v kódoch mi nesedí. Tak som si prešiel na vysokej škole programovaním, databázami a architektúrou webových aplikácií, aby som rozumel programátorom. A potom rôznymi oblasťami ekonómie, aby som pochopil obchodníkov. Dostal som sa tak do priestoru „medzi nebom a zemou“ a teší ma byť „tlmočníkom a parťákom“, ktorý v konečnom dôsledku dohliada na obe časti – programátorskú a aj obchodnú.

Už počas štúdia som dostal šancu vo firme, ktorá vytvára profesionálne eshopy na mieru - CreativeSites. Začínal som na supporte, postupne som sa dostal k pozícii accounťáka a aktuálne pracujem ako IT projektový manažér a podieľam sa aj na smerovaní firmy.

Aká je práca IT projektového manažéra?

Je to veľmi rôznorodá a dynamická práca, vďaka ktorej som sa zoznámil s množstvom zaujímavých podnikateľov. Niektorí predávajú zbrane, iní zase hračky pre dospelých a ďalší napríklad ručne vyrábajú detské topánočky. Za všetkými eshopmi sú niekedy až neuveriteľné príbehy a som veľmi rád, že im môžem pomáhať a navrhovať riešenia, aby mohli robiť svoju prácu efektívnejšie. Z veľkej časti teda počúvam, snažím sa identifikovať neefektívne časti online biznisu, usmerňujem niekedy až vesmírne požiadavky (smiech) a navrhujem riešenia. Udržujem tiež neformálne vzťahy s ľuďmi, s ktorými spolupracujeme – čiže rád diskutujem na rôznych eventoch alebo pri poháriku dobrého filipínskeho rumu!

Máte nejaké konkrétne tipy pre eshopy na rok 2018, čo sa týka funkcionality eshopu?

Funkcionalita eshopu úzko súvisí s firemnými procesmi a tieto procesy je potrebné čo najviac zefektívňovať. Podľa mňa je stále najdôležitejšia automatizácia eshopu a jeho prepojenie na nejaký seriózny informačný systém. Ďalej by ste sa čudovali, že ešte stále existujú e-shopy, ktoré nemajú responzívny dizajn – tento bol už minulý rok jednoducho must have!

Veľký trend bude zapájanie umelej inteligencie v helpdesku a komunikácii so zákazníkmi – teda veľmi inteligentné a autonómne online chaty alebo chaty na sociálnych sieťach. Zákazník sa spýta na svoju objednávku, „robot“ si vypýta číslo objednávky a poskytne jej stav, prípadne lokalizuje balík na ceste k zákazníkovi. Ideálne aj v rôznych jazykoch. Dávnejšie sme začali spolupracovať s jedným slovenským startupom na optimalizáciu vyhľadávania na eshopoch (Luigi‘s Box), čo je veľmi zaujímavý projekt a určite tip, ktorý by ste mohli vyskúšať už teraz. Môžete sa odvolať priamo na mňa – s chalanmi sa poznám a sú naozaj pohoďáci. :)

Čo si eshopári odnesú z Vašej prednášky na CREATIVE summite? Prečo sa im oplatí prísť?

Do prednášky vytiahnem esenciu zo všetkých úprav a optimalizácií, ktoré sme pre tie stovky eshopov na mieru robili. Čiže dozviete sa, čo jednoducho musíte mať vyriešené, aby ste mohli bez obmedzení dlhoročne rásť a obsadzovať ďalšie a ďalšie trhy. Viac vám už ale neprezradím! Príďte sa presvedčiť na vlastnej koži.

Čo ste vždy chceli, ale zatiaľ sa vám to nepodarilo?

Zo súkromného života je to rodina – tá sa mi ešte nepodarila. :) A z profesijného života som vždy chcel dokázať niečo veľké… Postupne sa ale presviedčam o tom, že práve samotná cesta k cieľu je to, čo má skutočný zmysel.

Na záver by ste nám mohli povedať o sebe nejaký zaujímavý fakt. Čo o Vás veľa ľudí nevie?

Som pravdepodobne jeden z mála ľudí, ktorí nedokážu pracovať na homeoffice a osamote. Potrebujem okolo seba ľudí a som oveľa viac produktívny v tíme. A mám dvoch psov - dve trojkilové čivavy… Ale mám aj priateľku! (smiech)

 
 
 
Newsletter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia