Tina Naté: Ako využiť influencer marketing čo najefektívnejšie

Kategórie
 
 
 
 
 

Tina Naté: Ako využiť influencer marketing čo najefektívnejšie

Tina Naté: Ako využiť influencer marketing čo najefektívnejšie

Spolupráca s influencermi je opäť jeden z aspektov online marketingu, ktorý sa u nás rozvíja o niečo pomalšie ako v zahraničí. Aktuálne svetové štatistiky však potvrdzujú, že by sme sa o tento efektívny spôsob komunikácie mali nielen začať zaujímať, ale mali by sme tak urobiť čo najskôr.

Čo hovoria čísla 

Podľa Social MediaToday a Digital Marketing Institute:

  • 61% konzumentov sa spolieha na sociálne siete ako na dôležitý zdroj informácií pri nakupovaní
  • 67% marketérov verí, že influencer marketing im pomáha osloviť lepšie targetované publikum
  • 40 % konzumentov si kúpilo niečo po tom, ako videli odporúčanie influencera na sociálnych sieťach
  • 57 % firiem v oblasti módy a starostlivosti o krásu využívajú influencer marketing
  • 67 % marketérov plánuje navýšiť rozpočet v nasledujúcich 12-tich mesiacoch predovšetkým na Instagrame
  • influencer marketing ponúka 11-krát vyššie ROI v porovnaní s tradičnými formami (TV, print, web)

Predtým ako sa pustíte do spolupráce s akýmkoľvek tzv. Influencerom, je nutné položiť si niekoľko otázok:

  1. Kto je môj zákazník?
  2. Akú informáciu chcem pomocou spolupráce zákazníkovi odovzdať?
  3. Aký typ spolupráce by bol pre moju firmu prijateľný?
  4. Kto by najlepšie reprezentoval moju značku?
  5. Ako vnímam reklamu na účtoch influencerov ja?
  6. Ako chcem, aby bola moja reklama vnímaná?

Svet influencer marketingu je v prvom rade založený na dobrom rešerši a komunikácii s blogermi, youtubermi a instagramermi, ktorých publikum na sociálnych sieťach by sme chceli osloviť. Preto je prirodzené, že mnohé firmy majú problém nielen nadviazať kontakt, udržať si úspešnú spoluprácu, ale aj odhadnúť, aký typ spolupráce by bol pre nich najvýhodnejší.

Influencer marketing je síce veľmi efektívny spôsob, ako osloviť nových zákazníkov, avšak pokiaľ je spolupráca správne nastavená, môže byť ešte efektívnejší.
 

Výber správnych influencerov je kľúčový

Niekoľko bodov, ktoré by ste mali brať do úvahy, pri nastavení efektívnej spolupráce:

  • spolupráca s jedným blogerom či youtuberom s veľkým publikom je menej efektívna ako spolupráca s viacerými menšími influencermi
  • voľba ľudí vhodných na spoluprácu nie je založená iba na počte sledovateľov
  • komunikácia influencera so sledovateľmi by mala byť prirodzená a nestrojená
  • účet, na ktorý influencer prispieva, by mal byť pre vašu značku relevantný
  • reklama je úspešnejšia, ak má influencer v danej oblasti autoritu, tz. publikum dá na jeho slová
  • dôležitá je vysoká interakcia sledovateľov (hlavne komentáre) v jednotlivých príspevkoch či videách
  • profesionalita v predchádzajúcich spoluprácach
  • estetická stránka obsahu, ktorý influencer tvorí, je dôležitá, no nemusí byť kľúčová
  • môžeme si spoluprácu s vybranými influencermi dovoliť?

Aký typ spolupráce si vybrať?

Barterová spolupráca - spolupráca na základe darovania produktu alebo služby závisí na dohode influencera so značkou, avšak nedáva značke širokú možnosť ovplyvniť výsledný výstup na sociálnych sieťach. Produkt môže byť spomenutý aj s inými podobnými (konkurenčnými) produktmi.

Platená spolupráca - ponúka širšie možnosti komunikácie, značka si kupuje výhradné miesto v poste alebo videu. Možnosť dohodnúť špecifickejšie zadanie v súlade s aktuálnou kampaňou firmy a pod.

Press event - ponúka predstavenie produktov alebo služieb influencerom, ktorí následne zdieľajú svoje zážitky na sociálnych sieťach. Ich komunikácia však značkou nie je ovplyvnená.

Spolupráca v rámci firemných komunikačných kanálov - sem patrí prepožičanie instagramového konta (Instastories, live), Facebook live, využitie známej tváre influencera pre kampane na webstránke firmy a pod.

 

Ak sa chcete o influencer marketingu dozvedieť viac, príďte na moju prednášku!

 
Tina Naté
www.tinanate.sk

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia