Top e-commerce trendy vo svete: Same day delivery

Kategórie
 
 
 
 
 

Top e-commerce trendy vo svete: Same day delivery

Udržať krok s trendmi je v dnešnej dobe náročné. Aby sme vám to uľahčili, pripravili sme seriál o tom, čo by ste rozhodne nemali prehliadnuť. Oblasť e‑commerce je nekompromisná a zaspať dobu sa v tejto brandži nevypláca. V prvej časti sa mrkneme na Same day delivery.

Čo znamená Samy day delivery?

Same day delivery predstavuje doručenie tovaru v rovnaký deň, ako si ho zákazník objedná. Pre niektorých to môže znieť ako utópia, no ak premakáte systém ako napr. e-shop BIBLOO, zvládnete to. Pozrime sa bližšie na to, ako u nich doručovanie funguje.

Základom je veľký, ak nie ešte väčší sklad. Vďaka nemu zabezpečíte správne plánovanie skladových kapacít. Čím viac tovaru máte na sklade, tým menej ste závislý od partnerov a ste viac flexibilný pre zákazníkov.

 

1. Poctivo plánujte ľudské zdroje

Po vyriešení otázky skladu vám odporúčame naplánovať si ľudské zdroje. Je fajn mať na sklade 90 % všetkého tovaru. No pokiaľ nemáte dostatok zamestnancov a tovar nemá kto vyexpedovať, možno zákaníci nebudú úplne spokojní. 

Pri celkovom plánovaní rozpočtu netreba zabúdať ani na headcount (počet zamestnancov, ktorých platíte, ako aj tých, ktorých sa chystáte zamestnať), riešenie reklamácií, či dopĺňanie tovaru počas hlavných sezón. Ako všetci dobre vieme, tovar sa vtedy míňa závratnou rýchlosťou. Buďte pripravení.

 

2. Majte nad vecami kontrolu a veďte si evidenciu

Pokiaľ tovar nemáte na sklade a nemáte ani možnosť priameho kontaktu s dodávateľom tovaru, vznikajú rôzne riziká. Napríklad sa môže stať, že zákazník daný tovar nikdy neuvidí. Držte partnerský predaj pod drobnohľadom. Ideálne je vidieť do partnerského skladu prostredníctvom dátových prepojení či rôznych feedov. 

Vďaka informáciám o stave vášho skladu alebo skladu partnerov môžete viesť presnú evidenciu skladových zásob. Skladové procesy treba neustále zefektívňovať. Určite vám pomôže vytvorenie systému. Podstatou je, aby bol schopný vyhodnotiť prioritu zásielky, ktorá musí v daný deň odísť, či optimalizovať trasy skladníkov. Výsledok? Ušetrená energia a veľké množstvo času (= peňazí). Ten môžete využiť pri expedovaní tovaru. 

 

3. Nastavte si pravidlá objednávok

Pri Same day delivery je rovnako dôležité určiť si priority spracovania a expedície. Mali by ste mať zazmluvnených dostatok prepravných spoločností a schopnosť priorizovať expedičné trasy. 

Ďalším aspektom je vhodne nastavený cut-off pre zákazníkov. Čo to je? Čas, dokedy si môže zákazník objednať tovar, aby ho obdržal v rovnaký deň. Ideálnym príkladom môže byť cut-off do 14:00, nakladanie objednávok prebieha medzi 15:00 - 16:00 a následne sa tovar distribuuje.

Automatický reporting zabezpečuje správnu kontrolu nad všetkými procesmi a zmenami. Deadline report upozorňuje pred konečným termínom expedície na zásielky zaseknuté v systéme.

 

4. Sledujte expedičné trasy 

Po odoslaní zásielok práca nekončí. Striktná kontrola expedičných trás vám zabezpečí úplný dohľad nad odoslaným tovarom. Vedieť o každom jeho pohybe a stave (zo skladu až priamo k zákazníkovi) je alfou a omegou. Určite sa vyvarujte situácii, keď zákazník reklamuje tovar a vy ešte nemáte informáciu o tom, že daný tovar prevzal.

A čo v prípade, že tovar má byť Trenčíne, no nejakým nedorozumením ho práve vykladajú v Budapešti? Odpoveďou je pohotový troubleshooting, ktorý situáciu rieši. Samozrejme, za predpokladu, že disponujete potrebnými informáciami. Tie vám zabezpečí spomínaná kontrola expedičných trás. Rovnako potrebujete mať kompletné údaje od klienta. Ak náhodou dôjde k nedorozumeniu, viete pohotovo reagovať a telefonicky informovať klientov o omeškaní dodania zásielky.

 

Chcete sa dozvedieť viac? Pozrite si prednášku Petra Árvu z e-shopu BIBLOO. 

Kliknite sem, aby ste získali prístup ku všetkým videozáznamom.

 

Rýchlosť doručenia tovaru zákazníkovi tvorí dnes väčšiu prioritu ako kedykoľvek predtým. Doprajte zákazníkovi čo najlepší zážitok z nákupu. Nielen mimo sezóny, ale aj počas sviatkov či iných nátreskov. Vtedy sú všetci na roztrhanie. Vždy uvádzajte dobu, za ktorú zákazník obdrží tovar. Same day delivery bude za chvíľu nutnosťou, preto nenechajte nič na náhodu a začnite s tvorením efektívneho doručovacieho systému už dnes.

 

Zdroj obrázkov: www.freepik.com

 

 
 
 
Newsletter
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Plná (Desktop) verzia